
Artikelen over werk en loopbaan
De arbeidsmarkt verandert continu en dat levert talloze verhalen op. Ik schrijf artikelen die werkzoekenden inspireren, professionals informeren en organisaties helpen hun boodschap helder over te brengen. Van interviews tot achtergrondverhalen, ik breng de wereld van werk dichtbij en begrijpelijk in beeld.
1 op de 5 werknemers heeft burn-outklachten: zo ga je beter om met je eigen prestatiedruk
Iets meer dan twintig procent van alle werknemers heeft burn-out klachten, blijkt uit cijfers van het RIVM en dat worden er steeds meer als de maatschappelijke ontwikkelingen zo doorgaan. Bram Verbruggen werkt bij Feyenoord als teamontwikkelaar en hoofd topsport en hij ziet overeenkomsten met topsport: ‘Niet alleen je omgeving verwacht veel van je, jij verwacht nog meer ...
Zo maak je indruk in een sollicitatiegesprek – nog vóórdat het begint
Ook al is de arbeidsmarkt anders dan die jarenlang was, toch blijft solliciteren de beste manier om een passende baan te vinden. Waar vroeger het zwaartepunt op je cv lag, is dat nu meer op wie je bent en wat je kunt. ’Je kunt je kans op een baan wel vergroten door veel gemaakte fouten te vermijden’, zegt Haya Bernheim, psycholoog en..
Vergeet de 'stip aan de horizon' zegt voormalig commando Ray Klaassens: zo groei je wél
Vermijd zandmannetjes en ga op zoek naar oliemannetjes, zo vertelt voormalig commando en tv-persoonlijkheid Ray Klaassens in zijn nieuwe boek 'Je bent wat je doet', dat deze week verschijnt. ‘Leg geen druk op anderen dat ze anders moeten gaan werken, als je zelf niet verandert...
Ondernemende senioren hebben de toekomst
Bij start-ups denken we meestal aan jonge mensen. Maar in 2017 schreven drie vrouwen van boven de 90 jaar hun onderneming in bij de Kamer van Koophandel (KvK).En onderneming beginnen is dus echt niet alleen weggelegd voor jonge mensen, er zijn veel pensioengerechtigden die nog een onderneming starten. Waarom doen ze dit? En is..
Zoveel miljoenen verdient Rotterdam aan het seizoen van de cruiseschepen
Rotterdam groeit flink in het aantal cruiseschepen dat de stad bezoekt. In het seizoen wat net gestart is, bezoeken meer dan 100 cruiseschepen deze stad. Een flinke drukte, die de stad aardig wat inkomsten oplevert.
Per schip komt er gemiddeld 1 miljoen euro binnen, volgens Mai Elmar, de CEO van Cruise Port Rotterdam.
Klanten overtuigen? Begin met wervende teksten!
Een website is het uithangbord van jouw bedrijf. Het is dé manier om nieuwe klanten binnen te halen, schrijft Joke Heikens. Zonder wervende teksten is de kans groot dat je inkomsten misloopt.
Stel: een psycholoog zet op de homepage van zijn website wat hij allemaal aan opleiding heeft gedaan. Daar is hij trots op en dat is helemaal terecht. In een oogopslag zie...